Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M25a24r85i22e 54T14o31m60š84í76č86k19o45v17á 4637685376316

Dokud se nevrátí staré pravidlo, že střední školy budou končit maturitou a učební obory učňovskou zkouškou, nemůžete čekat velký posun ve vědomostech maturantů. K tomu je důležité ještě podotknout, aby přijetí na střední školy bylo podmíněno přijímací zkouškou na stejné úrovní jaká bývala dříve, když těchto škol bylo značně méně, tedy výběr budoucích studentů byl adekvátní k jejich dosavadnímu prospěchu a předvedeným vědomostem.

Potom se možná podaří zařadit matematiku jako povinný maturitní předmět, aniž by byla strašákem pro většinu studentů.:-)

0/0
7.3.2014 18:06
Foto

V73l42a95d49i85m96í57r 72V81o71l63k55o 6600842427609

konkurenceschopnosti dneška prospějí technické oblasti, které matematiku potřebují nezbytně...tupý humanista se brání, ale je otázkou jestli to akveptovat. Jsem spíše pro vyšší nároky, tedy s matikou. Případně 2 verze maturit. Ta bez matiky pak neplatná na technických a přírodovědných univerzitách. Studiu dějin a umění asi opravdu matiku netřeba....i když...bez formální logiky je stejně každý badatel jen polobadatel;-)

+2/0
6.3.2014 14:01
Foto

J23a80n 90Ř56e64h12á34č40e88k 7310796841135

Karma! (to je karma faktoriál;-))

Důležité téma a výborně napsané.

Ona matematika je vlastně taky jazyk. Jazyk, kterým mluví exaktní vědy. A pokud někdo chce mít vzdělání, měl by ovládat jak jazyk věd humanitních (čeština), tak jazyk věd technických (matematika). S tím, že pokud někdo to všeobecné vzdělání mít nechce (třeba kadeřnice), tak je nikdo nenutí. Já se klidně nechám ostříhat šikovnou kadeřnicí (holičkou), která má pouze základní školu.

Rozcházím se s Vámi pouze v tom (a možná jsem Vás nepochopil), že na střední školu bych netahal infinitesimální počet. Je spousta užitečné matematiky (geometrie, logika, statistika, grafy, algebra, kombinatorika), kterou by student měl mít v malíčku než se začne potýkat s nekonečnem.

+4/0
3.3.2014 18:42

M82a80r64t14i55n18a 80M74o29u73d98r24á 7960403486879

R^ perfektní postřehy, jako vždy R^

(soudím, že devalvace maturity jako takové začala v okamžiku, kdy někdo dostal nápad vyžadovat ji i po těch kadeřnicích a spol.)

+9/0
3.3.2014 14:39

R30o30s36t34i13s55l50a86v 45C74a19h40a 6713197967751

ono to bylo obracene - za komancu bylo umozneno tem chytrejsim ucnum ziskat maturitu, aby mohli (nekdy v budoucnu) studovat na VS. Jenze se to pak zvrhlo a pocet studujicich maturitni ucebni obory zacal prevysovat ty, kteri meli jen ucnak dvoulety, nebo trilety.

+2/0
3.3.2014 14:57

S76y86l77v88a 81Š89p55o38r33k79o47v60á 9276569490154

opět totéž - člověk se přece nevzdělává jen kvůli své profesi, ale kvůli celkovému rozhledu. Takže učňák s maturitou považuji za plus - člověk se jednak naučí řemeslu, druhak nemá omezený rozhled a víc taky něco z dějin, literatury, biologie apod., takže má lepší možnost při jakémkoli rozhodování - a ve společnosti taky nevypadá jak blbec :-)

+2/0
3.3.2014 15:29
Foto

E92m90r11i10c58h 58S78o78n35n24e26k 7205424712444

Člověk, který chce mít rozhled, získá jej i bez maturity. A maturita nastavená tak, aby ji mohl získat každý, k rozhledu nepomůže nikomu.

+4/0
3.3.2014 16:29

S57y63l12v48a 29Š52p70o98r47k39o80v94á 9786749120354

já neobhajuju nízkou laťku maturity - to určitě ne... Ale pořád si  myslím, že větší rozhled má automechanik s maturitou, který někdo něco slyšel o historii, filosofii, biologiii apod. - přestože je ve své profesi nebude nikdy potřebovat, než jiný automechanik, který se učil pouze odborné předměty. Ono i když to ten kluk fláká, přece jenom mu apsoň něco v té hlavě zůstane.

+3/0
3.3.2014 16:34

M27a28r68t34i77n28a 95M74o28u38d98r19á 7560753386279

no právě - je rozdíl mezi "nabízet možnost" a "vyžadovat" (možnost maturovat nabízí škola, maturitu zase vyžadoval, podle mého názoru často nesmyslně, zaměstnavatel, ale i společnost jako taková - ta zpravidla za účelem zvýšení prestiže, ovšem v mnoha případech naprosto nezasloužené)

+1/0
3.3.2014 16:22

V90l18a12d13i62m53í10r 85Š49t30ě11r62b28a 2762821982607

Co máte proti básníku Ivo Vodseďálkovi? ;-)

0/0
3.3.2014 14:32

D21a90l92i24b12o20r 78M45a16r73t10i24š70e89k 3907634517777

Vůbec nic. Proč?

0/0
6.3.2014 11:08

S87y66l10v32a 64Š73p67o48r38k97o93v22á 9986609250194

Nejdřív - dělala jsem gymnázium zaměření na mat-fyz a z matiky odmaturovala za 2. Přesto si myslím, že povinná maturita z matematiky je hloupost -a povinná maturita z češtiny ne. Vy jste - podobně jako řada lidí dnes - zredukoval vzdělání a maturitu pouze na "odborné vzdělání" a berete to tak, k čemu ta které věc bude někomu v jeho zaměstmání. Jenže vzdělání člověk nepoužívá jen při výkonu své profese, ale při rozhodování vůbec...např. při volbách, při výchově dětí apod. A (zjednodušeně řečeno) znalost rodného jazyka a vlastních dějin je v tomhle ohledu dost zásadní - na rozdíl od matematiky

+2/−6
3.3.2014 14:29

R94o64s47t34i76s15l91a33v 26C47a36h84a 6353587217701

poprela jste sebe sama. Treba u voleb se zrovna pracuje s procenty. A Vy jste opravdu pri vychove deti pouzila znalosti spisovatelu ceske moderny?

0/0
3.3.2014 14:55

S64y35l15v21a 93Š21p68o37r49k43o70v50á 9476219610114

Ale ne - chce to jen nejen číst, ale i chápat :-) Za prvé - s procenty se učíte pracovat na základce - a řeč je o středoškolské matematice. Za druhé - samozřejmě že vždycky můžete vytrhnout s celého předmětu jednu znalost, kterou neupotřebíte - ale celková znalosti literatury a dějin značně ovliňuje váš společenský rozled - a tím třeba i rozhodování u voleb nebo způsob výchovy, kterou pro své dítě zvolíte...

Ale přece jen jsem se u vaší rekace usmála - tou modernou jste se totiž trefil přesně do mé maturitní otázky :-)

+1/0
3.3.2014 15:24

J62a54n80a 94S97t13e52h21l60í17k97o47v36á 2419630120486

souhlas!

0/0
3.3.2014 15:05

D82a50l44i35b20o96r 11M53a78r95t36i70š30e81k 3787364737837

Nesmíte se na mě zlobit, ale podle mě naprosto nechápete docela jasně psaný text. Píšu přece docela jasně: Nelze přece učit jen to, co lze hned zítra „vyměnit za drobné“. "Nikdo přece neví, co bude dělat zítra, za rok, za dvacet let." "Proto jsou diskuse o potřebnosti či nepotřebnosti M, ČJ pro tu či onu konkrétní profesi bezpředmětné."

To je naprostý opak toho, co mi podsouváte. Ale není se co divit. Pokud totiž nepovažujete matematiku za důležitou, pak také zároveň nepovažujete za důležité logické myšlení. A takoví lidé jsou obyčejně s logikou na štíru a mnohdy o tom ani nevědí. Alespoň taková je moje třicetiletá pedagogická zkušenost, která se bohužel téměř dnes a denně potvrzuje.

+2/0
5.3.2014 22:22

S72y13l40v74a 65Š31p61o98r42k13o69v89á 9236129170484

teď mám zase pocit, že nechápete vy, co píšu já. Matematiku považuji za důležitou - nikoliv však maturitu z ní. Za prvé logickému myšlení vzešlému z matematiky se dítě bu´d naučí za 9 let na ZŠ - nebo nenaučí vůbec.Za durhé - znám několik lidí, odborníků s výbornými výsledky (profesorka dějepisu, literární historička z  Akademie věd , psycholožka), které by prostě maturity z matematiky nikdy neudělaly (nebo možná v opravném termínu a za 4) - tudíž by se na vysokou školu nedostaliy a tím bychom přišli o skvělé odborníky v tom kterém oboru. (jinak z logiky jsem měla na VŠ vždy za 1 :-))

0/0
6.3.2014 7:28

D97a37l20i65b36o44r 82M92a54r34t55i83š88e86k 3257684107667

Podle mě to vypadá, že teď buď neuměle uhýbáte od toho, co jste řekla, anebo nerozumíte ani tomu, co jste napsala Vy sama. Teď říkáte, že za nedůležitou považujete maturitu z matematiky, nikoli matematiku. Přečtěte si po sobě znovu poslední větu Vašeho příspěvku z 3.3. 14. 29: "...znalost rodného jazyka... je ...dost zásadní - na rozdíl od matematiky". Vidíte tam někde slovo "maturita"? Já tedy ne. Zcela jasně říkáte "matematika není dost zásadní".

Mluvíte-li o humanitních vědcích neschopných udělat maturitu z matematiky, jenom tím potvrzujete to, co jsem napsal v závěru 8. odstavce: 1. Pokud jsou opravdu tak schopní, jak o nich píšete, pak by maturitu z matematiky určitě zvládli. A pokud si myslí, že ne, je to jen vinou špatného učitele. 2. Představte si to obráceně: výborný matematik, ale má tu smůlu, že je z Vietnamu. Česky jakž takž umí, ale maturitu z češtiny nesloží. A tak uteče někam do Anglie nebo do Ameriky. Víte, o kolik skvělých matematiků takto přicházíme?  

Dále se mýlíte v tom, že po patnáctém roce se už logiku nelze naučit. Bohužel stále přibývá VŠ studentů, kteří logicky myslet nedovedou, a musí to (mnohdy docela úspěšně) dohánět až na VŠ. A o tom, že stále větší část národa (bohužel včetně učitelů) "logicky" hloupne, svědčí nejrůznější "testy studijních předpokladů" které absolvují uchazeči o studium na některých univerzitách: "Kdyby byla Morava, tak ti dám." Z toho dle klíče správných odpovědí prý logicky vyplývá, že když Morava není, tak si, hochu, ani nevrzneš. Takového "logika" bych nechal zavřít za ohrožování výchovy mládeže.

Říkáte, že z logiky na VŠ jste měla vždycky 1. Nevím, kolikrát to "vždycky" bylo, ale neznám obor (snad kromě odborné matematiky), kde se zkouška z logiky skládá více než jednou. A ona taky (bohužel) není logika jako logika. Viděl jsem kdysi jakási skripta "Logika pro právníky". Jeden velký stopadesátistránkový blábol. Máte-li jedničky z nějakých takovýchto "logik", docela Vám závidím. Já bych z nich docela určitě propadl.

+3/0
6.3.2014 11:07

S78y39l44v52a 74Š77p13o57r96k68o50v18á 9166239680224

1. Víte - diskuse má nějaké vlákno - a je normální, že člověk pokračuje v diskusi o maturitě, byť ji v každém dalším příspěvku výslovně nezmiňuje.

2. co se týká špatného učitele (nebo ještě spíš špatného způsobu výuky matematiky) - pokud by se matematika učila zcela jinak než dnes a šlo skutečně víc o logiku a způsob uvažování (což dělá např. učebnice pro 1. a 2. třídu od Fraus ) než  o nesmyslné úlohy typu setkávání se vlaků, dření násobilky a vzorečků - pak pro maturitu z matiky jsem. Jenže by to znamenalo nejdřív za 13 let od oné změny výuky (9 let ZŠ + 4 SŠ)

3. Opět nechápete čtený text - nikde jsem nenapsala, že to nejde po 15. roce naučit - pokud by ho to do té doby nikdo neučil. Ale pokud se se o to učitelé snažili předcházejících 9 let bez úspěchu - tak je "chyba" nejspíš na straně žáka :-)

4. Na VŠ jsme měli logiku 3 semestry a protože jsem o tom z matematicko-fyzikálního gymplu něco věděla, tak vás můžu ujistit, že o žádný blábol nešlo. No a pak mám ještě něco jako zápočet na postgraduálu (ano - nebyla to zkouška  - i když zkoušen člověk byl :-))

0/0
6.3.2014 11:27

D43a79l97i63b27o45r 68M56a81r21t96i15š25e52k 3267544307237

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

+2/0
6.3.2014 13:22

S44y38l18v63a 84Š44p87o33r85k84o34v14á 9256499700304

ano, vypadá to, že my dva se nedomluvíme. Ale stejně mi to nedá, napsat vám ještě tohle: Matimatiku jsem ovládala dost dobře, na ZS i SŠ jsem jezdila na matematické olympiády (a nejen základní kola) - takže tenhle předmět nepodceňuju. Jenže na rozdíl od vás dokáže tenhle problém vidět i z druhé strany (díky tomu, že jsem se dlouho pohybovala mezi humanitně vzdělanými lidmi i díky jednomu ze svých dětí - dnes úspěšnému vědeckému pracovníkovi ). Vždycky, když je někdo přesvědčen, že on má tu jedinou pravdu  a není ochoten se zamyslet nad názory svého oponenta (jellti na nich náhodou nemůže tak něco být:-)) - je to špatně

0/0
6.3.2014 13:46

D73a80l88i11b13o61r 93M75a94r92t66i16š52e81k 3257334637857

Mezi humanitně vzdělanými lidmi jsem vyrůstal a pohybuji se mezi nimi (na rozdíl od Vás) dodnes. To díky nim mám velice rád češtinu - viz třeba moje články

http://martisek.blog.idnes.cz/c/188230/Kdyz-presahy-presahovali-aneb-k-cemu-potrebuji-cestinu.html

http://martisek.blog.idnes.cz/c/183410/Myle-blbe-dety-blbnete-sy-klydne-dal.html

Právě díky humanistům jsem kdysi změnil názor. Ani zdaleka si nemyslím, že matematika je nejdůležitější na světě, ale že třeba čeština je důležitá stejně. Většínu češtinářů jsem naopak přesvědčil o tom, že matematika je stejně důležitá jako čeština. 

Ani já nemám rád lidi, kteří nejsou ochotni se zamyslet nad argumenty svého oponenta. Já se nad nimi zamýšlím vždy a jak jsem psal výše, díky tomu občas svůj názor změním. Moje zamyšlení nad Vašimi větami k nějaké změně názoru vést nemohlo a dopadlo tak, jak dopadlo. 

A toť opravdu vše.

+1/0
6.3.2014 22:52

S10y34l83v35a 26Š23p28o39r21k82o71v56á 9166809650544

Mrzí mě, že vy pořád píšete o něčem jiném, než o čem byla řeč - a vyvracíte mi věci, které jsem neřekla. ANO - matematika JE důležitá, je potřeba ji učit minimálně v součansém rozsahu i na SŠ - ovšem to nemá nic psolenčého s tím, zda nutit celou populaci z nís maturovat: TO JE OPRAVDU ROZDÍL!!

0/0
7.3.2014 7:59

D32a52l72i41b21o40r 75M23a87r88t51i31š26e43k 3127184797607

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrnunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

0/0
6.3.2014 13:22

R63o69s94t88i55s71l87a83v 32C81a91h32a 6453597347851

Tesati do kamene!

Byvala kolegyne mi rikala, ze na jedne ekonomicke skole dokonce zavedli pro studenty kurz matematiky, kde, svete div se, nevyucuji jen stredoskolskou matematiku, ale dokonce matematiku zakladni skoly - zlomky, grafy, atd. Az sem jsme vazeni tim ignorovanim matematiky dospeli!

+8/0
3.3.2014 14:16

R37o92s80t90i53s88l93a18v 21C37a33h76a 6173947497691

poznamka - ta skola, kde to zavedli, je vysoka skola. Doslo mi, ze z textu to tak uplne neplyne. Tedy spise by z nej plynulo, ze jde o stredni.

+3/0
3.3.2014 14:22

J48o35s29e12f 83S37l62a26v68í32č55e53k 4413946656153

No víte, ty grafy bych dal až na vysokou.

+1/0
3.3.2014 14:32

R70o91s56t74i25s97l69a19v 80C11a79h44a 6443647177241

proboha - grafy jsou ucivo zakladni skoly - jak vypada konstantni, linearni funkce, kvadraticka (parabola), hyperbola. Osy x a y. Rozumet grafum by mel umet kazdy clovek, aspon tusit, co znamenaji. Kazdou chvili je nekde mate.

+1/0
3.3.2014 14:52

D86a52l62i96b33o14r 83M52a64r28t74i83š65e47k 3637784427667

Kolega Slavíček měl zřejmě na mysli grafy ve smyslu diskrétní matematiky, tj. množiny uzlů a hran. To je něco jiného než grafy funkcí - ty samozřejmě patří už na základku

+1/0
7.3.2014 17:44

M71a46r12t91i94n32a 37M59o91u13d35r81á 7800343676489

tak to funguje i na ČVUT, ale nevím, zda na všech fakultách

0/0
3.3.2014 14:40

P39a53v51e13l 17J46a86n71s31a 2595799931354

daleko víc mi vaděj ignoranti diakritiky!!!

+1/0
3.3.2014 15:42

J24o63s26e64f 11S96l44a76v83í59č67e74k 4953546916483

Domnívám se, že maturita z češtiny, matematiky, jednoho cizího jazyka a jednoho předmětu dle zaměření školy by měla být povinná. Souhlasím s tím, že maturita z matematiky nebo z jiného předmětu je pro nějaký obor zbytečná. Pak ovšem nechápu, proč by člověk pracující v tomto oboru měl maturitu mít. Na VŠ uměleckého zaměření se stejně maturita nevyžaduje.

+7/0
3.3.2014 14:01
Foto

G38ü45n92t59e97r 97K34l35á89t63i64l 5104251306722

naprosty souhlas - proste maturita mam mit určitou uroven. pokud někdo narika, ze to je jako tezky a kdesicosi, tak proste nebude maturitu mit. potrebujeme zedniky s maturitou?

+7/0
3.3.2014 14:07

M71a56r64t66i88n71a 65T26r32o70j14a61n69o91v45á 5413508415

Maturita z matematiky by měla být povinná pro všechny, kdo chtějí pokračovat na libovolnou VŠ. Jediná výjimka by se snad dala uštědřit uchazečům o studium na DAMU.

+3/−1
3.3.2014 13:44

J30a44r11d75a 25C65h90o39v21a42n79e76c 6671395933139

Proč?

Maturita z matematiky by měla být conditio sine qua non pro vstup na vysokou školu tak, aby nikdo nemohl být držitelem titulu bakalářského, magisterstkého či inženýrského (tím spíše doktorského), kdo by neměl vykonánu maturitní zkoušku z matematiky (a češtiny a dalších dvou předmětů).

+4/0
3.3.2014 13:50

M49a89r35t59i66n78a 75T36r37o92j71a65n97o28v32á 5593838495

No, vždyť jo.:-)

+1/0
3.3.2014 13:56

J63a65r34d48a 87C71h29o73v22a23n57e27c 6831885123619

No tak proč navrhujete výjimku pro herce?

+1/0
3.3.2014 13:58

M37a36r44t84i60n15a 88T24r98o68j86a63n45o76v92á 5583418945

Tak jednak píšu "...by se snad dala uštědřit..", jednal proto, že ti jediní by se bez ní mohli obejít, aniž by jejich profesionalita utrpěla.

0/0
3.3.2014 15:36

S67y85l55v38a 51Š85p43o54r22k97o24v75á 9666269710474

můžete mi říct, jedinou věc ze středoškolské matematiky, kterou bude v životě potřebovat třeba učitel češtiny/dějepisu nebo třeba psycholog apod.? Dělala jsem gympl zaměřený na mat-fyz, maturovala z M, nakonec jsem se živila v humanitním oboru - a ze středoškolské matematiky  jsem za 35 let svého pomaturitního života nepotřebovala nikdy nic

0/−3
3.3.2014 14:32

M76a72r25t19i46n13a 59T44r34o87j12a41n19o75v45á 5633688525

Logiku.

+4/0
3.3.2014 15:34

S93y44l74v80a 96Š91p98o26r59k76o25v84á 9916299470734

tak logiku se dneska učí děti už v 1. třídě - na rozdíl od předchozích generací. Úplně jsem zírala, jak senzačně je matematika v 1. a 2. třídě (co jsem zatám viděla u vnučky) pojatá - žádné šprtání násobilky, ale logické uvažování včetně prostorové představivosti. A schopností derivovat se tedy fakt logiku nenaučíte, stejně jako řešením rovnic o dvou neznámých

0/−2
3.3.2014 15:44

M39a26r84t26i84n30a 82T94r92o27j96a41n22o12v31á 5773228975

Chtěla jste po mně jedinou věc z matematiky, kterou bude potřebovat třeba... lalala. Tak jsem Vám odpověděla. A ne, učivo první třídy nepovažuji za důkladnou průpravu pro vysokoškoláka.

+2/0
3.3.2014 15:49

S73y77l13v11a 91Š27p27o47r86k10o67v18á 9136199210714

jenže pokud se začnete učit logickému uvažování v 1. třídě - tak po devíti letech vás už není co učit, to už musíte ovládat (smaozřejmě v závislosti na IQ :-)) ...pokud tedy nemyslíte logiku jako předmět - ale ten se zas učí až na VŠ, nikoliv na SŠ.

+1/0
3.3.2014 15:56

T12e16r47e83z36a 18H23a91j84k14o74v11a 5847472734930

Takhle se da argumentovat se vsim. Potrebuje nekdo zemepis? Dejiny? Chemii? Ja teda ne, tak proc z ni maturovat...

+2/0
3.3.2014 17:06

S79y31l73v94a 35Š25p91o97r67k82o95v94á 9356189930314

koukněte do diskuse na něco, co o tomhle prolbému píšu...jsem naopak pro co nejširší vzdělání (tedy že i řemeslník by měl mít maturitu - přestože dějepis ke své práci nepotřebuje), ovšem na druhou stranu pro co nejširší výběr toho, z jakých konkrétních předmětů maturovat (tedy aby člověk, který chce studovat filosofii, nemusel maturovat z matematiky. A že jediný povinný předmět by měla být čeština

0/0
3.3.2014 17:25



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.