Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M81a35r86i22e 79T50o76m33š52í29č95k61o86v91á 4937415316106

Dokud se nevrátí staré pravidlo, že střední školy budou končit maturitou a učební obory učňovskou zkouškou, nemůžete čekat velký posun ve vědomostech maturantů. K tomu je důležité ještě podotknout, aby přijetí na střední školy bylo podmíněno přijímací zkouškou na stejné úrovní jaká bývala dříve, když těchto škol bylo značně méně, tedy výběr budoucích studentů byl adekvátní k jejich dosavadnímu prospěchu a předvedeným vědomostem.

Potom se možná podaří zařadit matematiku jako povinný maturitní předmět, aniž by byla strašákem pro většinu studentů.:-)

0/0
7.3.2014 18:06
Foto

V21l10a81d11i14m78í10r 44V65o64l30k29o 6920602907939

konkurenceschopnosti dneška prospějí technické oblasti, které matematiku potřebují nezbytně...tupý humanista se brání, ale je otázkou jestli to akveptovat. Jsem spíše pro vyšší nároky, tedy s matikou. Případně 2 verze maturit. Ta bez matiky pak neplatná na technických a přírodovědných univerzitách. Studiu dějin a umění asi opravdu matiku netřeba....i když...bez formální logiky je stejně každý badatel jen polobadatel;-)

+2/0
6.3.2014 14:01
Foto

J67a13n 91Ř80e25h31á15č54e34k 7420486711155

Karma! (to je karma faktoriál;-))

Důležité téma a výborně napsané.

Ona matematika je vlastně taky jazyk. Jazyk, kterým mluví exaktní vědy. A pokud někdo chce mít vzdělání, měl by ovládat jak jazyk věd humanitních (čeština), tak jazyk věd technických (matematika). S tím, že pokud někdo to všeobecné vzdělání mít nechce (třeba kadeřnice), tak je nikdo nenutí. Já se klidně nechám ostříhat šikovnou kadeřnicí (holičkou), která má pouze základní školu.

Rozcházím se s Vámi pouze v tom (a možná jsem Vás nepochopil), že na střední školu bych netahal infinitesimální počet. Je spousta užitečné matematiky (geometrie, logika, statistika, grafy, algebra, kombinatorika), kterou by student měl mít v malíčku než se začne potýkat s nekonečnem.

+4/0
3.3.2014 18:42

M19a30r16t20i16n30a 89M52o79u31d17r21á 7440833226139

R^ perfektní postřehy, jako vždy R^

(soudím, že devalvace maturity jako takové začala v okamžiku, kdy někdo dostal nápad vyžadovat ji i po těch kadeřnicích a spol.)

+9/0
3.3.2014 14:39

R32o35s45t70i91s33l90a49v 50C84a88h93a 8375761700392

ono to bylo obracene - za komancu bylo umozneno tem chytrejsim ucnum ziskat maturitu, aby mohli (nekdy v budoucnu) studovat na VS. Jenze se to pak zvrhlo a pocet studujicich maturitni ucebni obory zacal prevysovat ty, kteri meli jen ucnak dvoulety, nebo trilety.

+2/0
3.3.2014 14:57

S38y39l55v43a 24Š18p86o39r10k51o86v81á 9836689790464

opět totéž - člověk se přece nevzdělává jen kvůli své profesi, ale kvůli celkovému rozhledu. Takže učňák s maturitou považuji za plus - člověk se jednak naučí řemeslu, druhak nemá omezený rozhled a víc taky něco z dějin, literatury, biologie apod., takže má lepší možnost při jakémkoli rozhodování - a ve společnosti taky nevypadá jak blbec :-)

+2/0
3.3.2014 15:29
Foto

E92m51r11i16c13h 10S22o85n39n65e69k 7315404942244

Člověk, který chce mít rozhled, získá jej i bez maturity. A maturita nastavená tak, aby ji mohl získat každý, k rozhledu nepomůže nikomu.

+4/0
3.3.2014 16:29

S13y59l76v81a 15Š38p77o87r23k48o15v69á 9496469180644

já neobhajuju nízkou laťku maturity - to určitě ne... Ale pořád si  myslím, že větší rozhled má automechanik s maturitou, který někdo něco slyšel o historii, filosofii, biologiii apod. - přestože je ve své profesi nebude nikdy potřebovat, než jiný automechanik, který se učil pouze odborné předměty. Ono i když to ten kluk fláká, přece jenom mu apsoň něco v té hlavě zůstane.

+3/0
3.3.2014 16:34

M80a14r52t11i85n75a 63M36o37u26d69r14á 7570483646989

no právě - je rozdíl mezi "nabízet možnost" a "vyžadovat" (možnost maturovat nabízí škola, maturitu zase vyžadoval, podle mého názoru často nesmyslně, zaměstnavatel, ale i společnost jako taková - ta zpravidla za účelem zvýšení prestiže, ovšem v mnoha případech naprosto nezasloužené)

+1/0
3.3.2014 16:22

V14l37a83d32i17m86í73r 18Š24t62ě86r67b97a 2402721482307

Co máte proti básníku Ivo Vodseďálkovi? ;-)

0/0
3.3.2014 14:32

D11a88l26i87b92o38r 37M94a49r53t88i67š73e40k 3747834157647

Vůbec nic. Proč?

0/0
6.3.2014 11:08

S22y61l85v56a 93Š40p43o86r32k87o95v37á 9966529300824

Nejdřív - dělala jsem gymnázium zaměření na mat-fyz a z matiky odmaturovala za 2. Přesto si myslím, že povinná maturita z matematiky je hloupost -a povinná maturita z češtiny ne. Vy jste - podobně jako řada lidí dnes - zredukoval vzdělání a maturitu pouze na "odborné vzdělání" a berete to tak, k čemu ta které věc bude někomu v jeho zaměstmání. Jenže vzdělání člověk nepoužívá jen při výkonu své profese, ale při rozhodování vůbec...např. při volbách, při výchově dětí apod. A (zjednodušeně řečeno) znalost rodného jazyka a vlastních dějin je v tomhle ohledu dost zásadní - na rozdíl od matematiky

+2/−6
3.3.2014 14:29

R56o59s47t21i21s97l56a36v 66C42a84h50a 8505321220832

poprela jste sebe sama. Treba u voleb se zrovna pracuje s procenty. A Vy jste opravdu pri vychove deti pouzila znalosti spisovatelu ceske moderny?

0/0
3.3.2014 14:55

S91y74l60v86a 44Š53p94o85r53k16o15v48á 9976229550454

Ale ne - chce to jen nejen číst, ale i chápat :-) Za prvé - s procenty se učíte pracovat na základce - a řeč je o středoškolské matematice. Za druhé - samozřejmě že vždycky můžete vytrhnout s celého předmětu jednu znalost, kterou neupotřebíte - ale celková znalosti literatury a dějin značně ovliňuje váš společenský rozled - a tím třeba i rozhodování u voleb nebo způsob výchovy, kterou pro své dítě zvolíte...

Ale přece jen jsem se u vaší rekace usmála - tou modernou jste se totiž trefil přesně do mé maturitní otázky :-)

+1/0
3.3.2014 15:24

J47a89n83a 24S45t93e53h23l15í59k88o60v54á 2929450100756

souhlas!

0/0
3.3.2014 15:05

D22a45l32i91b43o48r 12M64a61r66t14i92š17e37k 3547854497127

Nesmíte se na mě zlobit, ale podle mě naprosto nechápete docela jasně psaný text. Píšu přece docela jasně: Nelze přece učit jen to, co lze hned zítra „vyměnit za drobné“. "Nikdo přece neví, co bude dělat zítra, za rok, za dvacet let." "Proto jsou diskuse o potřebnosti či nepotřebnosti M, ČJ pro tu či onu konkrétní profesi bezpředmětné."

To je naprostý opak toho, co mi podsouváte. Ale není se co divit. Pokud totiž nepovažujete matematiku za důležitou, pak také zároveň nepovažujete za důležité logické myšlení. A takoví lidé jsou obyčejně s logikou na štíru a mnohdy o tom ani nevědí. Alespoň taková je moje třicetiletá pedagogická zkušenost, která se bohužel téměř dnes a denně potvrzuje.

+2/0
5.3.2014 22:22

S59y48l96v47a 97Š30p46o80r84k63o43v40á 9606709150714

teď mám zase pocit, že nechápete vy, co píšu já. Matematiku považuji za důležitou - nikoliv však maturitu z ní. Za prvé logickému myšlení vzešlému z matematiky se dítě bu´d naučí za 9 let na ZŠ - nebo nenaučí vůbec.Za durhé - znám několik lidí, odborníků s výbornými výsledky (profesorka dějepisu, literární historička z  Akademie věd , psycholožka), které by prostě maturity z matematiky nikdy neudělaly (nebo možná v opravném termínu a za 4) - tudíž by se na vysokou školu nedostaliy a tím bychom přišli o skvělé odborníky v tom kterém oboru. (jinak z logiky jsem měla na VŠ vždy za 1 :-))

0/0
6.3.2014 7:28

D85a75l33i52b13o51r 80M59a82r36t49i30š97e31k 3447734157897

Podle mě to vypadá, že teď buď neuměle uhýbáte od toho, co jste řekla, anebo nerozumíte ani tomu, co jste napsala Vy sama. Teď říkáte, že za nedůležitou považujete maturitu z matematiky, nikoli matematiku. Přečtěte si po sobě znovu poslední větu Vašeho příspěvku z 3.3. 14. 29: "...znalost rodného jazyka... je ...dost zásadní - na rozdíl od matematiky". Vidíte tam někde slovo "maturita"? Já tedy ne. Zcela jasně říkáte "matematika není dost zásadní".

Mluvíte-li o humanitních vědcích neschopných udělat maturitu z matematiky, jenom tím potvrzujete to, co jsem napsal v závěru 8. odstavce: 1. Pokud jsou opravdu tak schopní, jak o nich píšete, pak by maturitu z matematiky určitě zvládli. A pokud si myslí, že ne, je to jen vinou špatného učitele. 2. Představte si to obráceně: výborný matematik, ale má tu smůlu, že je z Vietnamu. Česky jakž takž umí, ale maturitu z češtiny nesloží. A tak uteče někam do Anglie nebo do Ameriky. Víte, o kolik skvělých matematiků takto přicházíme?  

Dále se mýlíte v tom, že po patnáctém roce se už logiku nelze naučit. Bohužel stále přibývá VŠ studentů, kteří logicky myslet nedovedou, a musí to (mnohdy docela úspěšně) dohánět až na VŠ. A o tom, že stále větší část národa (bohužel včetně učitelů) "logicky" hloupne, svědčí nejrůznější "testy studijních předpokladů" které absolvují uchazeči o studium na některých univerzitách: "Kdyby byla Morava, tak ti dám." Z toho dle klíče správných odpovědí prý logicky vyplývá, že když Morava není, tak si, hochu, ani nevrzneš. Takového "logika" bych nechal zavřít za ohrožování výchovy mládeže.

Říkáte, že z logiky na VŠ jste měla vždycky 1. Nevím, kolikrát to "vždycky" bylo, ale neznám obor (snad kromě odborné matematiky), kde se zkouška z logiky skládá více než jednou. A ona taky (bohužel) není logika jako logika. Viděl jsem kdysi jakási skripta "Logika pro právníky". Jeden velký stopadesátistránkový blábol. Máte-li jedničky z nějakých takovýchto "logik", docela Vám závidím. Já bych z nich docela určitě propadl.

+3/0
6.3.2014 11:07

S84y61l78v73a 47Š11p55o61r62k47o30v31á 9166439860444

1. Víte - diskuse má nějaké vlákno - a je normální, že člověk pokračuje v diskusi o maturitě, byť ji v každém dalším příspěvku výslovně nezmiňuje.

2. co se týká špatného učitele (nebo ještě spíš špatného způsobu výuky matematiky) - pokud by se matematika učila zcela jinak než dnes a šlo skutečně víc o logiku a způsob uvažování (což dělá např. učebnice pro 1. a 2. třídu od Fraus ) než  o nesmyslné úlohy typu setkávání se vlaků, dření násobilky a vzorečků - pak pro maturitu z matiky jsem. Jenže by to znamenalo nejdřív za 13 let od oné změny výuky (9 let ZŠ + 4 SŠ)

3. Opět nechápete čtený text - nikde jsem nenapsala, že to nejde po 15. roce naučit - pokud by ho to do té doby nikdo neučil. Ale pokud se se o to učitelé snažili předcházejících 9 let bez úspěchu - tak je "chyba" nejspíš na straně žáka :-)

4. Na VŠ jsme měli logiku 3 semestry a protože jsem o tom z matematicko-fyzikálního gymplu něco věděla, tak vás můžu ujistit, že o žádný blábol nešlo. No a pak mám ještě něco jako zápočet na postgraduálu (ano - nebyla to zkouška  - i když zkoušen člověk byl :-))

0/0
6.3.2014 11:27

D51a78l61i95b97o18r 66M46a64r70t80i25š82e62k 3297684347697

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

+2/0
6.3.2014 13:22

S84y52l92v22a 38Š32p95o51r87k43o39v60á 9306159420624

ano, vypadá to, že my dva se nedomluvíme. Ale stejně mi to nedá, napsat vám ještě tohle: Matimatiku jsem ovládala dost dobře, na ZS i SŠ jsem jezdila na matematické olympiády (a nejen základní kola) - takže tenhle předmět nepodceňuju. Jenže na rozdíl od vás dokáže tenhle problém vidět i z druhé strany (díky tomu, že jsem se dlouho pohybovala mezi humanitně vzdělanými lidmi i díky jednomu ze svých dětí - dnes úspěšnému vědeckému pracovníkovi ). Vždycky, když je někdo přesvědčen, že on má tu jedinou pravdu  a není ochoten se zamyslet nad názory svého oponenta (jellti na nich náhodou nemůže tak něco být:-)) - je to špatně

0/0
6.3.2014 13:46

D79a65l21i18b90o76r 93M42a18r75t29i40š78e10k 3287604967457

Mezi humanitně vzdělanými lidmi jsem vyrůstal a pohybuji se mezi nimi (na rozdíl od Vás) dodnes. To díky nim mám velice rád češtinu - viz třeba moje články

http://martisek.blog.idnes.cz/c/188230/Kdyz-presahy-presahovali-aneb-k-cemu-potrebuji-cestinu.html

http://martisek.blog.idnes.cz/c/183410/Myle-blbe-dety-blbnete-sy-klydne-dal.html

Právě díky humanistům jsem kdysi změnil názor. Ani zdaleka si nemyslím, že matematika je nejdůležitější na světě, ale že třeba čeština je důležitá stejně. Většínu češtinářů jsem naopak přesvědčil o tom, že matematika je stejně důležitá jako čeština. 

Ani já nemám rád lidi, kteří nejsou ochotni se zamyslet nad argumenty svého oponenta. Já se nad nimi zamýšlím vždy a jak jsem psal výše, díky tomu občas svůj názor změním. Moje zamyšlení nad Vašimi větami k nějaké změně názoru vést nemohlo a dopadlo tak, jak dopadlo. 

A toť opravdu vše.

+1/0
6.3.2014 22:52

S58y44l51v39a 49Š39p10o56r29k33o17v13á 9496749810304

Mrzí mě, že vy pořád píšete o něčem jiném, než o čem byla řeč - a vyvracíte mi věci, které jsem neřekla. ANO - matematika JE důležitá, je potřeba ji učit minimálně v součansém rozsahu i na SŠ - ovšem to nemá nic psolenčého s tím, zda nutit celou populaci z nís maturovat: TO JE OPRAVDU ROZDÍL!!

0/0
7.3.2014 7:59

D82a63l57i25b78o17r 57M59a13r61t12i65š71e87k 3247774637847

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrnunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

0/0
6.3.2014 13:22

R56o97s20t50i25s81l18a44v 57C70a34h15a 8365531570582

Tesati do kamene!

Byvala kolegyne mi rikala, ze na jedne ekonomicke skole dokonce zavedli pro studenty kurz matematiky, kde, svete div se, nevyucuji jen stredoskolskou matematiku, ale dokonce matematiku zakladni skoly - zlomky, grafy, atd. Az sem jsme vazeni tim ignorovanim matematiky dospeli!

+8/0
3.3.2014 14:16

R26o64s13t80i65s50l85a90v 35C87a36h43a 8845411180392

poznamka - ta skola, kde to zavedli, je vysoka skola. Doslo mi, ze z textu to tak uplne neplyne. Tedy spise by z nej plynulo, ze jde o stredni.

+3/0
3.3.2014 14:22

J48o64s27e82f 19S42l47a74v16í44č59e86k 4353966356573

No víte, ty grafy bych dal až na vysokou.

+1/0
3.3.2014 14:32

R18o22s70t59i73s82l28a16v 22C28a24h37a 8545741580252

proboha - grafy jsou ucivo zakladni skoly - jak vypada konstantni, linearni funkce, kvadraticka (parabola), hyperbola. Osy x a y. Rozumet grafum by mel umet kazdy clovek, aspon tusit, co znamenaji. Kazdou chvili je nekde mate.

+1/0
3.3.2014 14:52

D62a94l65i71b35o73r 48M83a26r37t73i31š90e97k 3657384627777

Kolega Slavíček měl zřejmě na mysli grafy ve smyslu diskrétní matematiky, tj. množiny uzlů a hran. To je něco jiného než grafy funkcí - ty samozřejmě patří už na základku

+1/0
7.3.2014 17:44

M35a71r69t57i64n65a 45M21o70u90d27r20á 7300413846439

tak to funguje i na ČVUT, ale nevím, zda na všech fakultách

0/0
3.3.2014 14:40

P34a39v40e63l 31J43a73n85s43a 2465189951244

daleko víc mi vaděj ignoranti diakritiky!!!

+1/0
3.3.2014 15:42

J23o61s85e74f 75S48l86a54v14í40č10e35k 4233136576663

Domnívám se, že maturita z češtiny, matematiky, jednoho cizího jazyka a jednoho předmětu dle zaměření školy by měla být povinná. Souhlasím s tím, že maturita z matematiky nebo z jiného předmětu je pro nějaký obor zbytečná. Pak ovšem nechápu, proč by člověk pracující v tomto oboru měl maturitu mít. Na VŠ uměleckého zaměření se stejně maturita nevyžaduje.

+7/0
3.3.2014 14:01
Foto

G16ü17n42t46e56r 73K35l96á98t56i91l 5974831236282

naprosty souhlas - proste maturita mam mit určitou uroven. pokud někdo narika, ze to je jako tezky a kdesicosi, tak proste nebude maturitu mit. potrebujeme zedniky s maturitou?

+7/0
3.3.2014 14:07

M56a49r96t56i38n41a 44T53r92o97j87a29n98o39v37á 5173408255

Maturita z matematiky by měla být povinná pro všechny, kdo chtějí pokračovat na libovolnou VŠ. Jediná výjimka by se snad dala uštědřit uchazečům o studium na DAMU.

+3/−1
3.3.2014 13:44

J29a36r38d75a 59C67h49o36v87a75n29e56c 6881705893219

Proč?

Maturita z matematiky by měla být conditio sine qua non pro vstup na vysokou školu tak, aby nikdo nemohl být držitelem titulu bakalářského, magisterstkého či inženýrského (tím spíše doktorského), kdo by neměl vykonánu maturitní zkoušku z matematiky (a češtiny a dalších dvou předmětů).

+4/0
3.3.2014 13:50

M53a85r26t55i28n34a 70T62r48o48j67a54n36o66v70á 5483608815

No, vždyť jo.:-)

+1/0
3.3.2014 13:56

J63a85r88d79a 88C39h17o12v52a68n33e46c 6191265383869

No tak proč navrhujete výjimku pro herce?

+1/0
3.3.2014 13:58

M85a51r90t83i96n93a 65T74r36o21j98a93n10o31v14á 5803948165

Tak jednak píšu "...by se snad dala uštědřit..", jednal proto, že ti jediní by se bez ní mohli obejít, aniž by jejich profesionalita utrpěla.

0/0
3.3.2014 15:36

S17y13l32v72a 95Š86p48o26r81k12o39v12á 9386519260484

můžete mi říct, jedinou věc ze středoškolské matematiky, kterou bude v životě potřebovat třeba učitel češtiny/dějepisu nebo třeba psycholog apod.? Dělala jsem gympl zaměřený na mat-fyz, maturovala z M, nakonec jsem se živila v humanitním oboru - a ze středoškolské matematiky  jsem za 35 let svého pomaturitního života nepotřebovala nikdy nic

0/−3
3.3.2014 14:32

M80a28r56t76i84n68a 30T23r53o77j39a22n12o31v63á 5523508125

Logiku.

+4/0
3.3.2014 15:34

S19y34l64v22a 54Š13p44o79r22k62o45v33á 9816579770604

tak logiku se dneska učí děti už v 1. třídě - na rozdíl od předchozích generací. Úplně jsem zírala, jak senzačně je matematika v 1. a 2. třídě (co jsem zatám viděla u vnučky) pojatá - žádné šprtání násobilky, ale logické uvažování včetně prostorové představivosti. A schopností derivovat se tedy fakt logiku nenaučíte, stejně jako řešením rovnic o dvou neznámých

0/−2
3.3.2014 15:44

M50a85r33t27i31n48a 82T18r29o28j56a36n24o60v47á 5853618365

Chtěla jste po mně jedinou věc z matematiky, kterou bude potřebovat třeba... lalala. Tak jsem Vám odpověděla. A ne, učivo první třídy nepovažuji za důkladnou průpravu pro vysokoškoláka.

+2/0
3.3.2014 15:49

S42y91l82v67a 72Š53p41o14r55k67o77v29á 9946819440504

jenže pokud se začnete učit logickému uvažování v 1. třídě - tak po devíti letech vás už není co učit, to už musíte ovládat (smaozřejmě v závislosti na IQ :-)) ...pokud tedy nemyslíte logiku jako předmět - ale ten se zas učí až na VŠ, nikoliv na SŠ.

+1/0
3.3.2014 15:56

T79e77r28e33z80a 69H51a56j92k36o55v18a 5647612244590

Takhle se da argumentovat se vsim. Potrebuje nekdo zemepis? Dejiny? Chemii? Ja teda ne, tak proc z ni maturovat...

+2/0
3.3.2014 17:06

S71y55l24v85a 76Š81p22o79r84k26o91v24á 9406989320744

koukněte do diskuse na něco, co o tomhle prolbému píšu...jsem naopak pro co nejširší vzdělání (tedy že i řemeslník by měl mít maturitu - přestože dějepis ke své práci nepotřebuje), ovšem na druhou stranu pro co nejširší výběr toho, z jakých konkrétních předmětů maturovat (tedy aby člověk, který chce studovat filosofii, nemusel maturovat z matematiky. A že jediný povinný předmět by měla být čeština

0/0
3.3.2014 17:25





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.