Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l20a61d30i12m91í33r 37H14r16u17b64ý 4217703774589

Co násilí na matematickém vyjadřování musíte provést, abyste "dokázal" Vaší škodovku: že Cermat nic neumí.

Není to tak, jen Va nemáte Cermat rád.

0/0
7.8.2016 10:19

D79a45l20i33b93o44r 55M41a11r78t37i43š59e44k 3617164297367

Nevím, co myslíte pojmem "násilí na matematickém vyjadřování". Já ve svém článku žádné násilí nevidím. Měl byste se naučit chápat psaný text - nikde jsem neřekl, že CERMAT neumí nic. Řekl jsem pouze, že neumí matematiku. Jinak umí spoustu věcí - například poškozovat maturanty.

0/0
7.8.2016 18:33

D93a69l41i28b95o18r 11M43a45r50t53i20š91e76k 3377564727307

PS: A v jednom máte pravdu - Cermat opravdu nemám rád. Tak jako nemám rád jiné parazity a příživníky.

0/0
7.8.2016 18:34

M79a39r80i23e 74P15o87k11o23r94n92á 9545714540

Úzus (a jakási matematická slušnost) je, vyjádřit řešení co nejmenším počtem intervalů. Pokud průnikem intervalů je prázdná množina a je požadováno zapsat sjednocení, tak pochopitelně zapíši jako sjednocení dvou intervalů. Interval se zapisuje výhradně jako dvě čísla(resp. symbol nekonečna) v závorkách kulatých nebo špičatých. Takže zadavatelům bych snad vytkla jen to, že výslovně nepřipomenuli ten co nejmenší počet intervalů. I když ...tak banálně jednoduchý příklad snad ani k maturitě nepatří, nanejvýš jako rozehřívačka k ústní maturitě.;-)

+2/0
6.8.2016 19:46

D58a90l43i83b88o47r 27M23a25r91t11i20š89e56k 3687454667317

Interval se zapisuje výhradně jako dvě čísla? A to jste slyšela kde???

0/0
6.8.2016 21:19

E86d88v84a48r96d 22N56i66c22h18t16b87u47r51g95e81r 8644431848932

Samozřejmě se může interval zapsat všelijak, ale v kontextu toho, jak se daná látka učí, a tím pádem také zkouší, se v diskutované úloze očekává zápis ve tvaru kulaté závorky a v nich meze intervalu.

Sjednocení dvou množin může a nemusí být interval. Dostanu-li interval zadán jako sjednocení dvou množin a mám-li jej vyjádřit jako interval, tak není o čem diskutovat. A ta úloha, jak trefně píše paní Pokorná, je jasná a snadná. Prostě brnkačka.

+2/0
6.8.2016 23:11

D72a83l82i62b25o65r 30M72a93r96t54i53š59e35k 3327844657727

Úloha je jasná jen pro toho, kdo myslí povrchně, anebo nemyslí vůbec. Ale takovým lidem je jasné úplně všechno..

0/0
7.8.2016 18:34

M51a46r70i42e 79P14o15k18o14r63n68á 9935744130

Ale dobře, opravuji - ne výhradně, ale obvykle, však Vy taky činíte opravy;-).

Celé to ukazuje, jak nesmyslné tyhle testové matematické pseudomaturity jsou. Já jsem maturovala z matiky dávno a měli jsme 4 složitější komplexní příklady. Písemka se opravovala s individuálním přístupem jako třeba čeština, tedy žádna šablona.

Rozhodně bych netvrdila, že zadavatelé matiku neumějí, jen nedomysleli ta zadání, aby student jasně pochopil, co od něj čekají. To by třeba u úlohy 1+7=? mohl někdo zapsat 10 a pak reklamovat, že výslovně nenapsali, že má sčítat v dekadické soustavě. A tak podobně.

V názoru na úroveň a prospěšnost celé té matematickomaturitní problematiky s Vámi v podstatě souhlasím.

0/0
7.8.2016 7:19

D11a81l37i23b15o12r 85M81a55r35t93i27š20e61k 3437864257737

Paní Marie,

já netvrdím, že CERMAT neumí matematiku proto, že nedomyslel zadání. Chyby děláme samozřejmě všichni. Já tvrdím, že CERMAT neumí matematiku proto, že dosud nepochopil, že toto zadání je nedomyšlené a do odvolání píše věci, za které se normálně vyhazuje od zkoušek. Kdo je schopen tvrdit, že při zadaném A, B není množina A U B interval, ten neměl dostat diplom. A je-li ten někdo navíc v pozici, že z tohoto důvodu zamítá odvolání, nechal bych ho zavřít za ohrožování výchovy mládeže.

Příklad 7+1=10 student neobhájí. Neuvede-li totiž soustavu, ve které počítá, automaticky se předpokládá desítková a při výuce jiných soustav by se to mělo vždycky zdůrazňovat. Stejně jako log 16 = 4 neobhájíte, když se dodatečně odvoláte na základ dvě. Nicméně pokud by do odvolání napsal, že počítal v osmičkové soustavě a jen to tam zapomněl napsat, ocenil bych to a možná bych to i přijal (i když bych v tomto případě nemusel).

A na tom, že současná podoba maturit je zcela nesmyslná, se určitě shodneme :-)

+1/0
7.8.2016 18:41

E95d98v69a42r56d 11N51i12c58h19t57b26u18r35g13e78r 8504571538932

Ano, sjednocení množin A a B je interval. A studenti středních škol zapisují výsledný interval ve tvaru (-∞,6). O tom ta úloha je.

+2/0
6.8.2016 18:58

E70d60v70a65r63d 24N16i85c85h93t55b69u75r52g29e77r 8134411488792

Diskuse na idnes neumí znak pro nekonečno. Takže ještě jednou jinak: ( - `ležatá_osmička` , 6 ) :-)

0/0
6.8.2016 19:03

D21a62l98i36b72o97r 19M84a91r17t82i92š39e70k 3787344487987

Takže až bude v maturitních testech vzorec na výpočet mechanické práce, nikomu se neuzná příslušný křivkový integrál, protože středoškoláci znají jen vzorec zapisují F.S.cos alfa? A o tom že to je? A jenom tak je to spravne a tak to ma byt? Pánbůh s námi a zlé pryč!

0/0
6.8.2016 21:18

M75. 92K86. 44P26i72j24á11č55e42k 7814820102460

Loni pan autor plácal obdobné, ba ještě větší nesmysly.

0/0
6.8.2016 17:26

M26. 14K24. 59P96i71j38á90č25e96k 7114920862720

Ještě jednu poznámku k autorovi. V jeho charakteristice jsem zjistil, že se jedná vysoškolského učitele matematiky. Nevím na které škole, protože vysokoškolský učitel a vysokoškolský učitel je rozdíl. Doufám, že ta jeho škola nevychovává budoucí učitele matematiky. Avšak to by mi možná vysvětlilo, proč z pajdáků vychází takový materiál, jaký vychází - pozor, jsou i výjímky. Nechtěl bych však, aby jeho žáci učili mé vnučky. Už teď z těch matikářek někdy lezu po zdi.

0/0
6.8.2016 17:34

D76a45l81i50b52o64r 41M72a86r34t28i81š63e57k 3967624517207

Pane Pijáčku,

moje škola nevychovává budoucí učitele matematiky. A je to škoda, protože by vaše vnučky možná učil přece jen lepší materiál než ten, který je učí teď...

0/0
6.8.2016 18:51

E33d81v55a23r66d 64N74i51c36h46t12b70u46r25g78e37r 8374771958102

Asi by se někdo z fakult a kateder pro přípravu budoucích učitelů matematiky měl ohradit.

0/0
6.8.2016 19:16
Foto

P42a57v81e83l 41D37o34l77e88ž74e42l 2284432584829

Tak tomu se říká faux pas pane autore. Smysl vašeho článku je jasný, ovšem pokud jste se rozhodl přeznačit si i symboly pro sjednocení a průnik množin, pak můžete rovnou za správnou odpověď na jakoukoliv otázku označit jakoukoliv čmáranici nebo soubor symbolů.

+3/0
6.8.2016 16:00

D62a90l30i32b25o84r 77M22a15r35t83i63š80e66k 3847304697847

Mýlíte se. Rozhodnete-li se za odpověď označit nějakou neobvyklou posloupnost symbolů, musíte předtím vysvětlit, co který symbol znamená. A u "jakékoliv čmáranice" se vám to asi nepodaří.

0/0
6.8.2016 18:51
Foto

M55i19r90o33s73l39a34v 37M49a72c47e71k 5681525130662

Cermat ? přiživníci a parazité Rv

0/0
6.8.2016 15:13

V94l73a45d56i72m84í56r 79H68r78u16b52ý 4707963324889

Jako ostatně každý ve Vašem podání.

0/0
7.8.2016 10:20

B22l57a58n12k73a 71Š66i56k92u89l57o37v48á 5678633258214

Hm, podle mě je A U B = všechna čísla menší než 6 . (nemám na klávesnici ležatou osmičku)

Asi bych neudělala maturitu, když by si zadávající matematikové pletli sjednocení a průnik...

+4/0
6.8.2016 15:08

B77l10a89n56k33a 37Š81i34k43u53l14o60v28á 5838783758244

Jen vysvětlení pro ty, kteří nahlédnou do diskuse po 16:00.

Autor opravil všechny tři své chybné výsledky (bez omluvy). Ještě mu zbývá opravit to "infim" - to rozhodně není dohodnutý zápis.

Potvrdila jsem si svůj názor, že absolventi pedagogických fakult mají učit na školách základních a ne na vysokých.

+3/0
6.8.2016 16:47

D81a55l93i53b63o31r 12M77a10r79t93i97š51e30k 3207524367597

Paní Blanko,

kdybych chtěl být stejně jedovatý jako Vy, napsal bych Vám, že byste se měla zapojit do diskuse až v okamžiku, kdy rozeznáte písmenko "m" od písmenka "n". V článku jsem totiž neměl žádné "infim", ale "infin", kterému navíc předcházel znak &. A kdybyste byla navíc trochu gramotná i počítačově, věděla byste, že každý slušný webový editor tuto posloupnost znaků zobrazí jako tu ležatou osmičku, kterou na klávesnici nemáte. Že to tento editor neumí, za to já věru nemůžu...

0/−1
6.8.2016 18:52

J29o32s98e65f 33N31o29ž48i37č22k52a 5425711729576

To infim/infin nevím, ale ten správný výsledek příkladu (-nekonečno;

6) jste tam v původně publikované podobě neměl.

Zkrátka chybovat je lidské, tak by se slušelo tu chybu přiznat... :-/

+1/0
6.8.2016 23:11

D72a52l80i68b26o33r 45M67a54r55t37i12š40e45k 3117834497747

Chybu jsem přiznal a celou situaci jsem vysvětlil na dvaceti řádcích, a to v 18.50, tedy více než tři hodiny před tímto Vaším příspěvkem.

0/0
7.8.2016 18:43

V57l28a55d91i81m89í69r 32H43r81u73b64ý 4567463314359

Negramotně textový editor WORD nezobrazil.

0/0
7.8.2016 10:24



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.