Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M20a62r73i48e 56T44o45m39š86í80č31k47o56v45á 4387985416536

Dokud se nevrátí staré pravidlo, že střední školy budou končit maturitou a učební obory učňovskou zkouškou, nemůžete čekat velký posun ve vědomostech maturantů. K tomu je důležité ještě podotknout, aby přijetí na střední školy bylo podmíněno přijímací zkouškou na stejné úrovní jaká bývala dříve, když těchto škol bylo značně méně, tedy výběr budoucích studentů byl adekvátní k jejich dosavadnímu prospěchu a předvedeným vědomostem.

Potom se možná podaří zařadit matematiku jako povinný maturitní předmět, aniž by byla strašákem pro většinu studentů.:-)

0/0
7.3.2014 18:06
Foto

V79l58a50d39i65m75í54r 23V27o31l84k46o 6770462167279

konkurenceschopnosti dneška prospějí technické oblasti, které matematiku potřebují nezbytně...tupý humanista se brání, ale je otázkou jestli to akveptovat. Jsem spíše pro vyšší nároky, tedy s matikou. Případně 2 verze maturit. Ta bez matiky pak neplatná na technických a přírodovědných univerzitách. Studiu dějin a umění asi opravdu matiku netřeba....i když...bez formální logiky je stejně každý badatel jen polobadatel;-)

+2/0
6.3.2014 14:01
Foto

J50a47n 35Ř83e61h84á50č83e38k 7800416791635

Karma! (to je karma faktoriál;-))

Důležité téma a výborně napsané.

Ona matematika je vlastně taky jazyk. Jazyk, kterým mluví exaktní vědy. A pokud někdo chce mít vzdělání, měl by ovládat jak jazyk věd humanitních (čeština), tak jazyk věd technických (matematika). S tím, že pokud někdo to všeobecné vzdělání mít nechce (třeba kadeřnice), tak je nikdo nenutí. Já se klidně nechám ostříhat šikovnou kadeřnicí (holičkou), která má pouze základní školu.

Rozcházím se s Vámi pouze v tom (a možná jsem Vás nepochopil), že na střední školu bych netahal infinitesimální počet. Je spousta užitečné matematiky (geometrie, logika, statistika, grafy, algebra, kombinatorika), kterou by student měl mít v malíčku než se začne potýkat s nekonečnem.

+4/0
3.3.2014 18:42

M88a83r62t35i93n15a 74M78o69u32d18r71á 7110313276189

R^ perfektní postřehy, jako vždy R^

(soudím, že devalvace maturity jako takové začala v okamžiku, kdy někdo dostal nápad vyžadovat ji i po těch kadeřnicích a spol.)

+9/0
3.3.2014 14:39

R11o43s53t11i49s27l86a60v 16C68a27h73a 6983557377941

ono to bylo obracene - za komancu bylo umozneno tem chytrejsim ucnum ziskat maturitu, aby mohli (nekdy v budoucnu) studovat na VS. Jenze se to pak zvrhlo a pocet studujicich maturitni ucebni obory zacal prevysovat ty, kteri meli jen ucnak dvoulety, nebo trilety.

+2/0
3.3.2014 14:57

S22y42l63v42a 11Š82p51o51r11k52o71v77á 9126759880824

opět totéž - člověk se přece nevzdělává jen kvůli své profesi, ale kvůli celkovému rozhledu. Takže učňák s maturitou považuji za plus - člověk se jednak naučí řemeslu, druhak nemá omezený rozhled a víc taky něco z dějin, literatury, biologie apod., takže má lepší možnost při jakémkoli rozhodování - a ve společnosti taky nevypadá jak blbec :-)

+2/0
3.3.2014 15:29
Foto

E29m65r30i78c97h 36S61o48n65n75e74k 7865454562154

Člověk, který chce mít rozhled, získá jej i bez maturity. A maturita nastavená tak, aby ji mohl získat každý, k rozhledu nepomůže nikomu.

+4/0
3.3.2014 16:29

S69y76l79v76a 88Š88p63o74r10k60o12v58á 9486739250824

já neobhajuju nízkou laťku maturity - to určitě ne... Ale pořád si  myslím, že větší rozhled má automechanik s maturitou, který někdo něco slyšel o historii, filosofii, biologiii apod. - přestože je ve své profesi nebude nikdy potřebovat, než jiný automechanik, který se učil pouze odborné předměty. Ono i když to ten kluk fláká, přece jenom mu apsoň něco v té hlavě zůstane.

+3/0
3.3.2014 16:34

M14a91r38t90i79n88a 17M25o24u16d11r93á 7440173766639

no právě - je rozdíl mezi "nabízet možnost" a "vyžadovat" (možnost maturovat nabízí škola, maturitu zase vyžadoval, podle mého názoru často nesmyslně, zaměstnavatel, ale i společnost jako taková - ta zpravidla za účelem zvýšení prestiže, ovšem v mnoha případech naprosto nezasloužené)

+1/0
3.3.2014 16:22

V64l94a65d18i34m95í22r 93Š40t12ě54r77b47a 2342131102917

Co máte proti básníku Ivo Vodseďálkovi? ;-)

0/0
3.3.2014 14:32

D59a91l82i53b28o23r 89M86a72r60t73i81š61e80k 3657524347937

Vůbec nic. Proč?

0/0
6.3.2014 11:08

S82y78l58v73a 78Š95p26o96r49k86o62v46á 9766819970924

Nejdřív - dělala jsem gymnázium zaměření na mat-fyz a z matiky odmaturovala za 2. Přesto si myslím, že povinná maturita z matematiky je hloupost -a povinná maturita z češtiny ne. Vy jste - podobně jako řada lidí dnes - zredukoval vzdělání a maturitu pouze na "odborné vzdělání" a berete to tak, k čemu ta které věc bude někomu v jeho zaměstmání. Jenže vzdělání člověk nepoužívá jen při výkonu své profese, ale při rozhodování vůbec...např. při volbách, při výchově dětí apod. A (zjednodušeně řečeno) znalost rodného jazyka a vlastních dějin je v tomhle ohledu dost zásadní - na rozdíl od matematiky

+2/−6
3.3.2014 14:29

R52o56s84t80i21s76l52a28v 47C32a61h29a 6573507727221

poprela jste sebe sama. Treba u voleb se zrovna pracuje s procenty. A Vy jste opravdu pri vychove deti pouzila znalosti spisovatelu ceske moderny?

0/0
3.3.2014 14:55

S93y98l19v26a 22Š11p27o13r56k12o26v49á 9106209230964

Ale ne - chce to jen nejen číst, ale i chápat :-) Za prvé - s procenty se učíte pracovat na základce - a řeč je o středoškolské matematice. Za druhé - samozřejmě že vždycky můžete vytrhnout s celého předmětu jednu znalost, kterou neupotřebíte - ale celková znalosti literatury a dějin značně ovliňuje váš společenský rozled - a tím třeba i rozhodování u voleb nebo způsob výchovy, kterou pro své dítě zvolíte...

Ale přece jen jsem se u vaší rekace usmála - tou modernou jste se totiž trefil přesně do mé maturitní otázky :-)

+1/0
3.3.2014 15:24

J63a86n23a 94S49t22e70h11l16í55k41o72v63á 2779910460886

souhlas!

0/0
3.3.2014 15:05

D34a81l81i88b76o39r 55M67a76r63t73i36š77e46k 3227474317567

Nesmíte se na mě zlobit, ale podle mě naprosto nechápete docela jasně psaný text. Píšu přece docela jasně: Nelze přece učit jen to, co lze hned zítra „vyměnit za drobné“. "Nikdo přece neví, co bude dělat zítra, za rok, za dvacet let." "Proto jsou diskuse o potřebnosti či nepotřebnosti M, ČJ pro tu či onu konkrétní profesi bezpředmětné."

To je naprostý opak toho, co mi podsouváte. Ale není se co divit. Pokud totiž nepovažujete matematiku za důležitou, pak také zároveň nepovažujete za důležité logické myšlení. A takoví lidé jsou obyčejně s logikou na štíru a mnohdy o tom ani nevědí. Alespoň taková je moje třicetiletá pedagogická zkušenost, která se bohužel téměř dnes a denně potvrzuje.

+2/0
5.3.2014 22:22

S85y84l98v97a 58Š95p55o21r94k70o71v82á 9476489570634

teď mám zase pocit, že nechápete vy, co píšu já. Matematiku považuji za důležitou - nikoliv však maturitu z ní. Za prvé logickému myšlení vzešlému z matematiky se dítě bu´d naučí za 9 let na ZŠ - nebo nenaučí vůbec.Za durhé - znám několik lidí, odborníků s výbornými výsledky (profesorka dějepisu, literární historička z  Akademie věd , psycholožka), které by prostě maturity z matematiky nikdy neudělaly (nebo možná v opravném termínu a za 4) - tudíž by se na vysokou školu nedostaliy a tím bychom přišli o skvělé odborníky v tom kterém oboru. (jinak z logiky jsem měla na VŠ vždy za 1 :-))

0/0
6.3.2014 7:28

D31a87l24i28b74o20r 83M49a81r45t16i36š78e77k 3947604267557

Podle mě to vypadá, že teď buď neuměle uhýbáte od toho, co jste řekla, anebo nerozumíte ani tomu, co jste napsala Vy sama. Teď říkáte, že za nedůležitou považujete maturitu z matematiky, nikoli matematiku. Přečtěte si po sobě znovu poslední větu Vašeho příspěvku z 3.3. 14. 29: "...znalost rodného jazyka... je ...dost zásadní - na rozdíl od matematiky". Vidíte tam někde slovo "maturita"? Já tedy ne. Zcela jasně říkáte "matematika není dost zásadní".

Mluvíte-li o humanitních vědcích neschopných udělat maturitu z matematiky, jenom tím potvrzujete to, co jsem napsal v závěru 8. odstavce: 1. Pokud jsou opravdu tak schopní, jak o nich píšete, pak by maturitu z matematiky určitě zvládli. A pokud si myslí, že ne, je to jen vinou špatného učitele. 2. Představte si to obráceně: výborný matematik, ale má tu smůlu, že je z Vietnamu. Česky jakž takž umí, ale maturitu z češtiny nesloží. A tak uteče někam do Anglie nebo do Ameriky. Víte, o kolik skvělých matematiků takto přicházíme?  

Dále se mýlíte v tom, že po patnáctém roce se už logiku nelze naučit. Bohužel stále přibývá VŠ studentů, kteří logicky myslet nedovedou, a musí to (mnohdy docela úspěšně) dohánět až na VŠ. A o tom, že stále větší část národa (bohužel včetně učitelů) "logicky" hloupne, svědčí nejrůznější "testy studijních předpokladů" které absolvují uchazeči o studium na některých univerzitách: "Kdyby byla Morava, tak ti dám." Z toho dle klíče správných odpovědí prý logicky vyplývá, že když Morava není, tak si, hochu, ani nevrzneš. Takového "logika" bych nechal zavřít za ohrožování výchovy mládeže.

Říkáte, že z logiky na VŠ jste měla vždycky 1. Nevím, kolikrát to "vždycky" bylo, ale neznám obor (snad kromě odborné matematiky), kde se zkouška z logiky skládá více než jednou. A ona taky (bohužel) není logika jako logika. Viděl jsem kdysi jakási skripta "Logika pro právníky". Jeden velký stopadesátistránkový blábol. Máte-li jedničky z nějakých takovýchto "logik", docela Vám závidím. Já bych z nich docela určitě propadl.

+3/0
6.3.2014 11:07

S44y59l13v35a 83Š32p91o30r28k60o95v15á 9796369870294

1. Víte - diskuse má nějaké vlákno - a je normální, že člověk pokračuje v diskusi o maturitě, byť ji v každém dalším příspěvku výslovně nezmiňuje.

2. co se týká špatného učitele (nebo ještě spíš špatného způsobu výuky matematiky) - pokud by se matematika učila zcela jinak než dnes a šlo skutečně víc o logiku a způsob uvažování (což dělá např. učebnice pro 1. a 2. třídu od Fraus ) než  o nesmyslné úlohy typu setkávání se vlaků, dření násobilky a vzorečků - pak pro maturitu z matiky jsem. Jenže by to znamenalo nejdřív za 13 let od oné změny výuky (9 let ZŠ + 4 SŠ)

3. Opět nechápete čtený text - nikde jsem nenapsala, že to nejde po 15. roce naučit - pokud by ho to do té doby nikdo neučil. Ale pokud se se o to učitelé snažili předcházejících 9 let bez úspěchu - tak je "chyba" nejspíš na straně žáka :-)

4. Na VŠ jsme měli logiku 3 semestry a protože jsem o tom z matematicko-fyzikálního gymplu něco věděla, tak vás můžu ujistit, že o žádný blábol nešlo. No a pak mám ještě něco jako zápočet na postgraduálu (ano - nebyla to zkouška  - i když zkoušen člověk byl :-))

0/0
6.3.2014 11:27

D82a90l59i17b38o21r 74M24a58r76t60i48š83e25k 3917764327317

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

+2/0
6.3.2014 13:22

S91y22l14v27a 62Š40p94o81r88k65o88v84á 9396359100904

ano, vypadá to, že my dva se nedomluvíme. Ale stejně mi to nedá, napsat vám ještě tohle: Matimatiku jsem ovládala dost dobře, na ZS i SŠ jsem jezdila na matematické olympiády (a nejen základní kola) - takže tenhle předmět nepodceňuju. Jenže na rozdíl od vás dokáže tenhle problém vidět i z druhé strany (díky tomu, že jsem se dlouho pohybovala mezi humanitně vzdělanými lidmi i díky jednomu ze svých dětí - dnes úspěšnému vědeckému pracovníkovi ). Vždycky, když je někdo přesvědčen, že on má tu jedinou pravdu  a není ochoten se zamyslet nad názory svého oponenta (jellti na nich náhodou nemůže tak něco být:-)) - je to špatně

0/0
6.3.2014 13:46

D58a22l69i65b47o16r 47M38a20r34t54i41š81e44k 3447144387577

Mezi humanitně vzdělanými lidmi jsem vyrůstal a pohybuji se mezi nimi (na rozdíl od Vás) dodnes. To díky nim mám velice rád češtinu - viz třeba moje články

http://martisek.blog.idnes.cz/c/188230/Kdyz-presahy-presahovali-aneb-k-cemu-potrebuji-cestinu.html

http://martisek.blog.idnes.cz/c/183410/Myle-blbe-dety-blbnete-sy-klydne-dal.html

Právě díky humanistům jsem kdysi změnil názor. Ani zdaleka si nemyslím, že matematika je nejdůležitější na světě, ale že třeba čeština je důležitá stejně. Většínu češtinářů jsem naopak přesvědčil o tom, že matematika je stejně důležitá jako čeština. 

Ani já nemám rád lidi, kteří nejsou ochotni se zamyslet nad argumenty svého oponenta. Já se nad nimi zamýšlím vždy a jak jsem psal výše, díky tomu občas svůj názor změním. Moje zamyšlení nad Vašimi větami k nějaké změně názoru vést nemohlo a dopadlo tak, jak dopadlo. 

A toť opravdu vše.

+1/0
6.3.2014 22:52

S15y94l16v77a 72Š95p75o42r39k84o58v68á 9916309220824

Mrzí mě, že vy pořád píšete o něčem jiném, než o čem byla řeč - a vyvracíte mi věci, které jsem neřekla. ANO - matematika JE důležitá, je potřeba ji učit minimálně v součansém rozsahu i na SŠ - ovšem to nemá nic psolenčého s tím, zda nutit celou populaci z nís maturovat: TO JE OPRAVDU ROZDÍL!!

0/0
7.3.2014 7:59

D33a43l63i62b64o53r 15M65a88r51t15i49š49e16k 3317534807107

1. Nejde o vlákno. Jde o jeden příspěvek, kde píšete (shrnunto) maturita z matematiky je hloupost, protože matematika je nepodstatná.

2. Úlohy typu setkávání vlaků nejsou nesmyslné a bez násobilky matematika dělat bohužel nejde. To je jako kdybyste někde na konzervatoři řekla žákovi, který drží housle podruhé v životě: Dřít stupnice a prstová cvičení je blbost, pojďme hrát raději něco z Paganiniho.   

3. Na větě  "buď se dítě naučí na ZŠ, nebo se nenaučí vůbec", kterou jste použila, není co nechápat. Je to exkluzivní disjunkce, kde platí buď to první, anebo to druhé. Takže z ní zcela jednoznačně vyplývá názor, že po ZŠ se logika naučit nedá. Myslíte-li si něco jiného, pak si já myslím svoje o těch Vašich třech semestrech a jedničkách. To za čtvrté.

A dodal bych ještě za páté. Vidím, že tato diskuse nemá smysl, takže bude asi nejlíp, když toho necháme.

0/0
6.3.2014 13:22

R77o94s95t51i43s95l69a71v 73C18a52h60a 6653627207691

Tesati do kamene!

Byvala kolegyne mi rikala, ze na jedne ekonomicke skole dokonce zavedli pro studenty kurz matematiky, kde, svete div se, nevyucuji jen stredoskolskou matematiku, ale dokonce matematiku zakladni skoly - zlomky, grafy, atd. Az sem jsme vazeni tim ignorovanim matematiky dospeli!

+8/0
3.3.2014 14:16

R60o20s69t73i94s49l50a10v 21C83a53h69a 6913887777371

poznamka - ta skola, kde to zavedli, je vysoka skola. Doslo mi, ze z textu to tak uplne neplyne. Tedy spise by z nej plynulo, ze jde o stredni.

+3/0
3.3.2014 14:22

J24o21s30e44f 87S37l91a30v65í94č81e41k 4573456906493

No víte, ty grafy bych dal až na vysokou.

+1/0
3.3.2014 14:32

R86o38s46t69i42s20l35a81v 54C55a50h31a 6213257127801

proboha - grafy jsou ucivo zakladni skoly - jak vypada konstantni, linearni funkce, kvadraticka (parabola), hyperbola. Osy x a y. Rozumet grafum by mel umet kazdy clovek, aspon tusit, co znamenaji. Kazdou chvili je nekde mate.

+1/0
3.3.2014 14:52

D28a74l32i50b50o89r 35M71a82r77t53i38š54e67k 3687624487627

Kolega Slavíček měl zřejmě na mysli grafy ve smyslu diskrétní matematiky, tj. množiny uzlů a hran. To je něco jiného než grafy funkcí - ty samozřejmě patří už na základku

+1/0
7.3.2014 17:44

M30a15r60t40i67n80a 10M93o61u43d81r51á 7970533786799

tak to funguje i na ČVUT, ale nevím, zda na všech fakultách

0/0
3.3.2014 14:40

P60a39v69e67l 97J45a47n21s97a 2595429811534

daleko víc mi vaděj ignoranti diakritiky!!!

+1/0
3.3.2014 15:42

J10o86s81e67f 72S62l80a74v66í43č64e69k 4503956736383

Domnívám se, že maturita z češtiny, matematiky, jednoho cizího jazyka a jednoho předmětu dle zaměření školy by měla být povinná. Souhlasím s tím, že maturita z matematiky nebo z jiného předmětu je pro nějaký obor zbytečná. Pak ovšem nechápu, proč by člověk pracující v tomto oboru měl maturitu mít. Na VŠ uměleckého zaměření se stejně maturita nevyžaduje.

+7/0
3.3.2014 14:01
Foto

G11ü35n54t83e74r 87K17l32á77t93i31l 5694221296692

naprosty souhlas - proste maturita mam mit určitou uroven. pokud někdo narika, ze to je jako tezky a kdesicosi, tak proste nebude maturitu mit. potrebujeme zedniky s maturitou?

+7/0
3.3.2014 14:07

M31a67r21t18i42n94a 68T39r80o26j97a84n72o35v13á 5383948515

Maturita z matematiky by měla být povinná pro všechny, kdo chtějí pokračovat na libovolnou VŠ. Jediná výjimka by se snad dala uštědřit uchazečům o studium na DAMU.

+3/−1
3.3.2014 13:44

J47a68r58d16a 37C68h34o97v73a44n94e67c 6581145533249

Proč?

Maturita z matematiky by měla být conditio sine qua non pro vstup na vysokou školu tak, aby nikdo nemohl být držitelem titulu bakalářského, magisterstkého či inženýrského (tím spíše doktorského), kdo by neměl vykonánu maturitní zkoušku z matematiky (a češtiny a dalších dvou předmětů).

+4/0
3.3.2014 13:50

M94a48r81t83i64n94a 15T66r24o13j58a89n31o59v51á 5903928745

No, vždyť jo.:-)

+1/0
3.3.2014 13:56

J70a81r10d71a 60C83h48o18v95a94n93e85c 6571485793289

No tak proč navrhujete výjimku pro herce?

+1/0
3.3.2014 13:58

M21a17r88t22i66n81a 72T52r49o22j65a74n18o51v84á 5523768655

Tak jednak píšu "...by se snad dala uštědřit..", jednal proto, že ti jediní by se bez ní mohli obejít, aniž by jejich profesionalita utrpěla.

0/0
3.3.2014 15:36

S39y82l41v93a 75Š31p10o26r86k18o70v29á 9266109500504

můžete mi říct, jedinou věc ze středoškolské matematiky, kterou bude v životě potřebovat třeba učitel češtiny/dějepisu nebo třeba psycholog apod.? Dělala jsem gympl zaměřený na mat-fyz, maturovala z M, nakonec jsem se živila v humanitním oboru - a ze středoškolské matematiky  jsem za 35 let svého pomaturitního života nepotřebovala nikdy nic

0/−3
3.3.2014 14:32

M41a39r82t14i62n13a 10T37r28o21j70a82n42o87v52á 5193428805

Logiku.

+4/0
3.3.2014 15:34

S82y50l44v79a 23Š23p90o66r64k85o44v77á 9926489740664

tak logiku se dneska učí děti už v 1. třídě - na rozdíl od předchozích generací. Úplně jsem zírala, jak senzačně je matematika v 1. a 2. třídě (co jsem zatám viděla u vnučky) pojatá - žádné šprtání násobilky, ale logické uvažování včetně prostorové představivosti. A schopností derivovat se tedy fakt logiku nenaučíte, stejně jako řešením rovnic o dvou neznámých

0/−2
3.3.2014 15:44

M10a53r22t93i60n76a 78T41r66o56j19a38n43o53v29á 5283198835

Chtěla jste po mně jedinou věc z matematiky, kterou bude potřebovat třeba... lalala. Tak jsem Vám odpověděla. A ne, učivo první třídy nepovažuji za důkladnou průpravu pro vysokoškoláka.

+2/0
3.3.2014 15:49

S29y67l10v95a 59Š69p89o71r46k44o50v83á 9426769430674

jenže pokud se začnete učit logickému uvažování v 1. třídě - tak po devíti letech vás už není co učit, to už musíte ovládat (smaozřejmě v závislosti na IQ :-)) ...pokud tedy nemyslíte logiku jako předmět - ale ten se zas učí až na VŠ, nikoliv na SŠ.

+1/0
3.3.2014 15:56

T31e51r65e29z86a 31H73a65j47k55o65v80a 5377312424240

Takhle se da argumentovat se vsim. Potrebuje nekdo zemepis? Dejiny? Chemii? Ja teda ne, tak proc z ni maturovat...

+2/0
3.3.2014 17:06

S59y82l64v55a 98Š10p56o62r33k70o15v42á 9956269720764

koukněte do diskuse na něco, co o tomhle prolbému píšu...jsem naopak pro co nejširší vzdělání (tedy že i řemeslník by měl mít maturitu - přestože dějepis ke své práci nepotřebuje), ovšem na druhou stranu pro co nejširší výběr toho, z jakých konkrétních předmětů maturovat (tedy aby člověk, který chce studovat filosofii, nemusel maturovat z matematiky. A že jediný povinný předmět by měla být čeština

0/0
3.3.2014 17:25



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.